SOCIAL

Aniversare a 40 de ani de la INAUGURAREA TRANSFAGARASANULUI!

Aniversare a 40 de ani de la INAUGURAREA TRANSFAGARASANULUI!

Aniversare a 40 de ani de la INAUGURAREA TRANSFAGARASANULUI!2

Presedintele Consiliului Judetean Sibiu, Ioan Cindrea, a participat astazi la Balea Lac la ceremonia prilejuita de aniversarea a 40 de ani de la inaugurarea Transfagarasanului. Festivitatile au fost organizate de veteranii constructori genisti din garnizoanele Ramnicu Valcea si Alba Iulia, cei care acum patru decenii au lucrat la realizarea celui mai spectaculos drum transmontan din lume.

”Am venit aici in semn de multumire, respect si recunostinta fata de domniile voastre, cei prezenti aici care ati participat la realizarea acestei bijuterii a proiectantilor si constructorilor, fata de cei care si-au sacrificat viata aici, fata de Armata Romana care de-a lungul istoriei noastre moderne a fost alaturi de toti romanii si a pus umarul la construirea celor mai importante obiective pe care le avem. Datorita priceperii si sacrificiului militarilor genisti putem sa ne mandrim acum cu acest drum unic in lume. Vreau sa va asigur si sprijinul pe care Consiliul Judetean Sibiu il va oferi pentru obeliscul pe care doriti sa il ridicati si care sa arate tuturor celor care vor trece pe aici ce a insemnat realizarea Transfagarasanului. Dumnezeu sa ii odihneasca pe cei care nu mai sunt, iar domniilor voastre sa va dea sanatate si viata cat mai indelungata” a transmis Ioan Cindrea, presedintele Consiliului Judetean Sibiu veteranilor prezenti la festivitatea de la Balea Lac.

Transfagarasanul, deosebit de important pentru dezvoltarea turistica a versantilor sudic si nordic ai Muntilor Fagaras, a fost construit in 4 ani si jumatate si are o lungime de aproape 92 de kilometri. Tunelul care strabate muntele Paltinul de la sud la nord are o lungime de 887 m si se afla la altitudinea de 2.042m. Pentru realizarea acestei grandioase lucrari au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundatii, 600 de mii de metri cubi de suprastructura de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidarie, 830 lucrari transversale, 27 viaducte si poduri si s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.