CNADNR vrea expertiza pentru tot lotul A1 Sibiu-Orastie

crapatura autostrada sibiu-orastie

La aproape jumatate de an de cand autostrada Sibiu-Orastie a fost inchisa pe portiunea Saliste-Cunta, din cauza crapaturilor aparute in asfalt, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), vrea sa faca expertiza pentru intreg lotul.

Potrivit directorului CNADNR Catalin Homor, licitatia pentru expertiza, dar si cea de refacere a zonei afectate, vor fi demarate pana la finele lunii februarie,

“Avand in vedere calendarul de actiuni al CNADNR pe care l-am stabilit odata cu preluarea mandatului cu privire la executia lucrarilor pe autostrazile din Romania, pentru respectarea acestuia, am fost si am vazut santierele din zona Transilvaniei. Pana la finele lunii februarie, asa dupa cum am mai spus, trebuie demarata in paralel licitatia pentru expertiza intregului lot 3 din Autostrada Orastie – Sibiu cat si lansarea licitatiei pentru refacerea zonei afectate”, a precizat Homor intr-un comunicat remis joi AGERPRES.

Totodata, seful CNADNR a convocat o echipa de specialisti pentru inventarierea degradarilor, iar expertiza ce va fi demarata “va fi o radiografie in urma careia vor fi trase concluzii legate de calitatea lucrarilor executate”.

In ceea ce priveste santierul autostrazii Gilau – Nadaselu, Homor a precizat ca finalizarea tronsonului de autostrada intarzie din cauza defrisarii unei suprafete de padure. “Acest tronson este realizat in proportie de peste 50% la nivel de corp de autostrada, iar pasajele sunt in diferite faze de executie. O problema care intarzie finalizarea tronsonului de autostrada este defrisarea unei suprafete de padure”, a adaugat directorul general al companiei.

Potrivit sursei citate, loturile 3 si 4 din Autostrada Sebes – Turda, cu o lungime de 12 km, respectiv 18 km, sunt realizate fiecare in procente de peste 40%.

“Dupa ce la nivelul institutiilor implicate s-a intensificat activitatea in vederea armonizarii legislatiei si obtinerii avizelor necesare derularii proiectelor de infrastructura, chiar ieri (miercuri n.r.) au fost adoptate doua Hotarari de Guvern. O Hotarare pentru declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata aflate pe o sectiune a traseului Autostrazii Brasov – Tg. Mures – Cluj – Oradea, respectiv sectiunea 2A Ogra – Campia Turzii, precum si fondurile necesare pentru plata despagubirilor. Printr-o alta Hotarare, Guvernul a aprobat declansarea procedurilor de expropriere pentru 366 de imobile proprietate privata de pe Sectiunea 3A, subsectiunea 3A1 si 3A2, pe teritoriul localitatilor Gilau si Garbau, din judetul Cluj, de pe coridorul proiectului Autostrazii Brasov – Tg. Mures – Cluj – Oradea”, a mentionat seful CNADNR.
Directorul Companiei a cerut tuturor celor cu responsabilitati din CNADNR sa urmareasca “derularea proiectelor si evolutia lucrarilor din santier si mai putin din birou, pentru ca vreau sa recuperam aceste proiecte, sa le aducem la zi si sa raspundem asteptarilor cu privire la infrastructura rutiera”.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) are prevazute pentru 2016 cheltuieli pentru investitii de 2,25 miliarde de lei si un profit contabil de circa 71,9 milioane de lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri si cheltuieli publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Sursa: Agerpres