Constantin Chiriac despre cum se poate schimba Romania: responsabilitate si competenta

Managerul Teatrului National “Radu Stanca” din Sibiu si drector al celui mai mare festival de artele spectacolului din lume – Festivalul International de Teatru de la Sibiu – spune ca singura sansa ca Romania sa se schimbe in bine sunt “responsabilitatea si competenta”.

Constantin Chiriac in recital extraordinar la Festivalul International de Teatru Oradea!2

“E un proiect strategic. In aceasta perioada tulbure, in care valorile sunt amestecate cu tot ceea ce inseamna aceasta apa tulbure si urat mirositoare a democratiei romanesti, avem nevoie de scari de valori, avem nevoie de exemple vii a ceea ce inseamna implicarea, competenta si mai ales responsabilitatea in fiecare domeniu de activitate. (…) Valorile autentice sa fie cu adevarat promovate si aceste exemple sa devina purtatoare de mesaj pe mai departe. Responsabilitatea, competenta pot sa schimbe Romania si sa aduca o stare de normalitate. Nu e simplu. Nu e usor”, a declarat, Constantin Chiriac. Constantin Chiriac este membru al Juriului National al campaniei “Oamenii Timpului” si a deschis luni, la Sibiu, cea de-a treia editie, una nationala in acest an, a acestei campanii. Campania “Oamenii Timpului” este un proiect al Asociatiei Revistei “Timpul” si beneficiaza in 2016 de o recunoastere extraordinara din partea unora dintre institutiile-emblema ale Romaniei. ASR Principesa Mostenitoare Margareta, Custodele Coroanei Romaniei, a acordat Inaltul Patronaj Galei “Oamenii Timpului” RO+. De asemenea, campania beneficiaza de patronajul Ministerului Culturii. In urma campaniei, care va cuprinde etapele de nominalizare, de vot al publicului, precum si de jurizare, la finalul anului vor fi acordate zece premii unor personalitati sau organizatii din plan local, national si international care, pe parcursul ultimului an (octombrie 2015 — septembrie 2016) si-au dovedit excelenta. Categoriile vizate sunt: Literatura, Arte, Educatie si Cercetare, Societate civila, Diplomatie publica, Memorie si istorie, Jurnalism, Tinere valori, Sanatate si Antreprenoriat. Editia a III-a a extins Campania la nivelul intregii tari, precum si in Republica Moldova, regiunea Cernauti si diaspora. In acest scop au fost create opt centre de monitorizare (Baia Mare, Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Sibiu, Neamt si Timisoara), in care vor functiona echipe de lucru care vor asigura competitiei un caracter unitar. Publicul din intreaga tara si din afara ei va avea posibilitatea de a face propuneri de nominalizare pentru fiecare dintre cele 10 categorii supuse jurizarii, pe platforma www.oameniitimpului.ro. La a II-a editie a Galei, din 800 de nominalizati propusi prin accesarea platformei online www.oameniitimpului.ro au fost selectati, printr-o etapa de prejurizare, 80 de finalisti. Acestia au beneficiat de peste 200.000 de voturi online din partea sustinatorilor. La Gala finala, zece personalitati dintre cei 80 de finalisti au primit Trofeul “Oamenii Timpului”, intrand in Comunitatea cu acelasi nume. Producatorul Campaniei “Oamenii Timpului” este Adenium.

Sursa: Agerpres