NUTRITIE

Deficitul de vitamine și minerale din organism, semnalat de poftele alimentare

Deficitul de vitamine și minerale din organism, semnalat de poftele alimentare

Poftele alimentare pe care le avem în fiecare zi semnalează un deficit de vitamine și minerale din organismul nostru. De aceea trebuie să fim foarte atenți la regimul alimentar pe care îl adoptăm și nu trebuie să ignorăm poftele alimentare constante.
În majoritatea cazurilor, poftele alimentare nu apar ca urmare a unei tulburări de alimentaţie (anorexie, bulimie, obezitate), ci în urma unui dezechilibru hormonal cauzat de adoptarea unui regim alimentar necorespunzător. De asemenea, acestea se manifestă şi în momentul în care glanda suprarenală nu mai funcţionează corespunzător – „oboseala suprarenală”. În consecinţă, manifestarea poftelor alimentare semnalează prezenţa unui deficit de vitamine şi minerale în organism.
O dietă bazată pe multe calorii şi puţini nutrienţi nu permite corpului să funcţioneze în parametri normali şi afectează modul în care fiecare sistem al organismului îşi realizează funcţiile. O dietă haotică poate cauza dezechilibre hormonale şi fluctuaţii ale nivelului de zahăr din sânge, care dau senzaţia de lipsuri şi determină astfel pofte alimentare constante.
10 pofte alimentare și semnificația lor
Pofta de dulciuri apare când organismul este vulnerabil: fie este stresat, fie este obosit, lipsit de vlagă şi de energie. Creierul uman simte când este deprimat şi cere în mod în instinctiv eliberarea de serotonină, neutrotransmiţător ce luptă cu instalarea depresiei şi a anxietăţii. Pofta de dulce ascunde şi o carenţă de crom, carbon, fosfor. În acest caz este recomandată includerea în meniu a alimentelor precum fructe proaspete, broccoli, struguri, brânză, fasole uscată, ficat de mânzat, carne de pui, carnea de peşte.
Pofta exclusiv de ciocolată arată o lipsă de magneziu, cele mai sănătoase surse fiind alunele, nucile şi seminţele de in, dovleac, floarea-soarelui, susan etc.
Pofta de pâine, de făinoase indică o carenţă de azot, iar pentru aceasta trebuie suplimentate aportul de alimente hiperproteice: peşte, carne, nuci, fasole.
Dorinţa de a consuma gustări mai grase, uleioase indica o lipsă de calciu. Surse bogate de calciu sunt broccoli, brânza şi lactatele în general, legumele verzi.
Pofta de sărat indică o carenţă de sodiu în organism. În mod natural sodiul se găseşte în aproape toate legumele, lactatele şi în ouă, însă în cantități reduse. În unele cazuri, pofta de sare poate fi şi semnul unei deshidratări severe, caracterizată prin pierderea masivă a fluidelor şi electroliţilor din organism. Lipsa de minerale poate fi contrabalansată prin alimente precum seminţe de floarea soarelui, seminţe de dovleac sau ciocolată neagră. Este recomandată folosirea sărurilor de mare sau de Hymalaya.
Pofta de carne – poate ascunde o carenţă de fier. În general, femeile sunt cele mai predispuse la astfel de deficienţe, în special în perioada menstruaţiei sau înainte. Sursele bogate în fier sunt carnea roşie, ficatul (acestea trebuie consumate cu moderaţie), carnea de peşte, fructele de mare, spanacul, lintea, fructele uscate.
Pofta de produse lactate – indică lipsa a 2 aminoacizi din sânge, triptofan şi lizină. De cele mai multe ori, însă pofta de lapte transmite că există o carenţă de calciu şi fosfor. Pentru a asigura doza de acizi graşi necesară organismului se recomandă consumul de migdale, somon şi seminţe de in.
Pofta de alimente acre (lămâi, murături, borş, oţet) ar putea indica o dischinezie biliară. O altă cauză posibilă ar fi consumul exagerat de alcool şi grăsimi. Însă aceste pofte anunţă şi unele afecţiuni gastrice, hipoacide, hepatice, hipertiroidie, insuficiență corticosuprarenală. Un nivel scăzut al acidităţii gastrice poate fi reglat prin consumul de fructe, în special citricele, iaurturi.
Pofta de amar (grapefruit, pelin, anghinare) este un semn al unor posibile afecţiuni cardiovasculare.
Pofta de gheaţă sau de alimente reci indică o carenţă de fier, iar poftele de băuturi răcoritoare arată lipsa magneziului. Nucile, migdalele, ananasul, afinele sunt surse bogate în acest mineral. Pofta de cafea sau ceai înseamnă o lipsă de fosfor, sulf şi fier. Aceşti nutrienţi se găsesc în peste, pui, vită, ficat, ouă, lactate, legume.
Lipsa apetitului alimentar poate indica de asemenea carenţe de vitaminele B1 şi B3 magneziu şi clor. Surse pentru aceşti nutrienţi sunt: nuci, seminţe, fasole, ficat şi alte organe, ton, carne de vită, de pui, de curcan, seminţe, migdale şi nuci, legume, ananas, afine.
SURSA: http://www.natur-clinic.ro/
1deficitul de vitamine si minerale, semnalat de poftele alimentare
Sursa foto:natur-clinic.ro


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/esibian/public_html/wp-includes/functions.php on line 4757