SANATATE

Îl mai ţine minte cineva pe Somnorilă?!

Îl mai ţine minte cineva pe Somnorilă?!

Somnorosi din toata lumea, astazi este ziua voastra.

In afara de faptul ca somul este o activitate pe care oricine o adora, este si o necesitate. Activitatea cerebrala, muschii, procesul de crestere, toate functioneaza mult mai bine dupa un somn bun si odihnitor. Medicii recomanda ca pentru un somn bun toate activitatile solicitante sa fie sistate cu o ora inainte, camera sa fie intunecata pentru a favoriza secretia de melatonina, hormonul somnului, si sunt recomandate activitatile linistite, precum cititul si muzica relaxanta. In schimb, nu este recomandat somnul de dupa-amiaza, intrucat ar afecta somnul de pe timpul noptii.

Necesarul de somn depinde foarte mult si de varsta. Copiii au nevoie de o perioada mai mare de somn, 14-15 ore. Adolescentii au nevoie de 8-9 ore de somn, iar adultii au nevoie de 7-10 ore de somn. Exista persoane care se incadreaza la limite, 6 sau peste 10 ore si care pot sa performeze cat se poate de normal. Cei care au probleme cu somnul ar trebui sa evite somnul de dupa-amiaza. (Simona Gentimir, medic specialist)

Unii oameni spun ca nici nu isi mai amintesc de cand n-au mai dormit bine. Altii se afla la polul opus – deabia asteapta sa ajunga acasa si sa celebreze aceasta zi cu un somn de zile mari.

Nu mai stiu cand am reusit sa dorm bine ultima data. Acum cativa ani buni dormeam fara griji. Acum sunt tot mai stresata si dorm tot mai putin si mai rau.

Imi place mult sa dorm si dorm bine indiferent daca exista sau nu stres peste zi. Ma agit destul in timpul zilei, de ce as face asta si pe timpul noptii?

Abia astept sa ajung acasa de la munca si sa celebrez ziua somnului cu un somn bun de tot.

Ziua mondiala a somnului ste o initiativa a Asociației Mondiale a Medicinii Somnului, cu scopul de a atrage atentia asupra impactului pe care tulburarile de somn îl au atat asupra individului, cat si asupra societatii.

 

Cristina Bălău


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/esibian/public_html/wp-includes/functions.php on line 5107