EVENIMENT

In zona montana e posibil ca un apel sa fie identificat cu dificultate

In zona montana e posibil ca un apel sa fie identificat cu dificultate

Seful Salvamont Sibiu, Adrian David, a declarat, luni, pentru RFI, ca in zona montana este posibil ca un apel sa fie identificat cu dificultate chiar daca in perimetrul respectiv exista semnal, adaugand ca totul depinde de cate celule GSM sunt captate in timpul apelului.

 Potrivit sursei citate, daca, de exemplu, sunt sub trei celule GSM, apelul poate aparea ca a fost efectuat din judetul Brasov, chiar daca el a fost facut din judetul Sibiu.

 

Adrian David spune ca „in mod normal un apel la 112 este localizat in functie de celula pe care o deschide de pe un pilon”.

„Se face prin triangulatie – daca se deschid trei celule se stie exact locul in care s-a facut apelul. In situatia in care se deschide o singura celula sau doua, localizarea este foarte grea. Stiu asta pentru ca au fost situatii in Muntii Fagaras in care am incercat sa localizam niste turisti rataciti si tocmai din cauza faptului ca s-a deschis doar o celula n-am putut identifica locul exact. Deci tehnic este normal sa se petreaca asa ceva. In oras, in momentul in care se face un apel, acel apel este preluat de mai multe antene din zona. Daca este o zona izolata, apelul respectiv poate fi preluat doar de una sau doua. De exemplu, vin apeluri 112 de la cabana si semnalul respectiv este preluat de o antena de la Brasov, chiar daca apelul respectiv este facut de pe teritoriul judetului Sibiu. Ulterior apelului se discuta intre operatorii de la 112 cu institutiile specializate in interventiile de urgenta si se intervine cu echipa cea mai apropiata”, a explicat la RFI seful Salvamont Sibiu, Adrian David.

In urma accidentului produs luni dupa-amiaza, la granita judetelelor Cluj si Alba, au incetat din viata pilotul Adrian Iovan si o studenta in anul V la Institutul de Medicina Militara din Bucuresti.

Adrian Iovan conducea un avion de mici dimensiuni de tip BN2, care a plecat, luni dupa-amiaza, de la Bucuresti spre Oradea, si ar fi fost nevoit sa aterizeze fortat intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. Unul dintre medicii din aeronava a reusit sa sune la 112, la ora 16.16, anuntand incidentul.

La bord se aflau patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor -, studenta si doi membri ai echipajului de zbor – pilotul Adrian Iovan si copilotul Razvan Petrescu.

Razvan Petrescu, copilotul avionului care ar fi aterizat fortat luni dupa-amiaza, este in stare critica, acuzand un soc hipovolemic ca urmare a hemoragiei masive, iar medicii Valentin Calu, Catalin Pivniceru si Sorin Ianceu sunt in stare medie spre grava, cu fracturi multiple, potrivit SMURD.

Informatiile, care constituiau un prim bilant al starii supravietuitorilor din accidentul aviatic de luni dupa-amiaza, au fost comunicate MEDIAFAX de dr. Hadrian Borcea, coordonator regional SMURD.

Al patrulea medic aflat in avion, Radu Zamfir, este in stare relativ buna, avand doar rani superficiale.

Echipa medicala din avion urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral, a declarat, pentru MEDIAFAX, dr. Victor Zota, coordonator de transplant.

Epava avionului si victimele au fost gasite de un padurar si cativa localnici, dupa o cautare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, polițisti, salvamontiști, angajați ai Parcului Național Munți Apuseni si localnici. In zona unde a aterizat fortat avionul a fost trimis si un elicopter de la SMURD Mures, insa acesta a fost nevoit sa se retraga, din cauza cetii.

Pilotul Adrian Iovan a fost gasit incarcerat, iar studenta, de asemenea, in stare grava. Aceasta din urma nu a putut fi salvata, in ciuda manevrelor de resuscitare facute de echipajul de prim ajutor.

Ministerul Transporturilor (MT) a precizat ca avionul, proprietate a Școlii Superioare de Aviație Civila, a decolat la ora 13.35 de pe Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu din București, cu destinația Aeroportul Internațional Oradea, unde ar fi trebuit sa aterizeze la 16.35.

Potrivit MT, in jurul orei 16.00, autoritațile au fost informate ca echipajul a aterizat forțat in apropierea localitații Beliș, județul Cluj.

„La manșa avionului se afla pilotul Adrian Iovan, cu experiența de peste 16.000 de ore de zbor, avand licențele in termen de valabilitate, atat el cat și copilotul Razvan Petrescu. Datele tehnice ale aeronavei confirma faptul ca deținea certificat de navigabilitate in termen de valabilitate”, a mai precizat MT.

Ministerul Sanatatii asigura familiile personalului medical si aviatic ranit in accidentul de langa Cluj ca a luat toate masurile pentru asigurarea conditiilor necesare in vederea unui tratament adecvat.

In acest sens, s-a dispus Spitalului Judetean de Urgenta din Cluj masurile necesare pentru a acorda in cele mai bune conditii serviciile medicale necesare.

Presedintele ANT, profesor dr Radu Deac, a tinut si tine legatura in permanenta cu echipele de interventie de la fata locului.

O echipa de specialiști din cadrul Institutului Național de Criminalistica (INC) a plecat, luni seara, spre locul accidentului aviatic, pentru a acorda sprijin la cercetarile facute in acest caz.

Ofițerii specialiști vor efectua cercetarea la fața locului, sub coordonarea procurorilor din cadrul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, a precizat Politia Romana.

Parchetul Curtii de Apel Alba a deschis dosar in cazul incidentului aviatic, urmand sa se stabileasca daca procurorilor din Alba sau celor din Cluj le revine competenta de anchetare.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/esibian/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669