Primrul localitatii sibiene Avrig, Arnold Klingeis a intrat si el in conflict cu Agentia Nationala de Integritate (ANI). Institutia a constatat existenta conflictului de interese administrativ si penal si savarsirea de infractiuni asimilate celor de coruptie in cazul primarului din Avrig, Arnold-Gunter Klingeis, si a sesizat Directia Nationala Anticoruptie (DNA), anunta intr-un comunicat.
Potrivit ANI, Klingeis a incalcat regimul juridic privind conflictul de interese in materie administrativa, semnand 27 acte juridice avand ca scop promovarea si publicitatea ansamblului resedinta de vara si a parcului Samuel von Brukenthal, ce face obiectul contractului de locatiune incheiat intre S.C. Klingeis Consulting S.R.L. si Fundatia Samuel von Brukenthal. Primarul este asociat al Klingeis Consulting, iar sotia si fratele sau detin calitatea de asociat si functia de administrator in cadrul societatii.
Valoare totala a celor 27 de acte juridice este de 690.540 de lei. Acestea au fost incheiate in cadrul proiectului CultTour al Primariei Avrig, proiect in care resedinta de vara si parcul Samuel von Brukenthal constituiau sit pilot.
Primaria Avrig, ca promotor al proiectului CultTour, a propus Fundatiei Samuel von Brukenthal Sibiu sa devina partener de proiect, intrucat a considerat oportuna participarea fundatiei, avand in vedere responsabilitatea acesteia in ceea ce priveste administrarea resedintei de vara si a gradinii baroce. Ulterior datei la care a fost incheiat contractul pentru implementarea proiectului CultTour, intre S.C. Klingeis Consulting S.R.L. si fundatia mentionata a fost incheiat si contractul „de locatiune a ansamblului resedinta de vara si a parcului Samuel von Brukenthal”.
ANI a mai constatat ca primarul Avrigului a incalcat si regimul juridic privind conflictul de interese in materie penala, intrucat a incheiat acte prin care s-au realizat, indirect, foloase materiale pentru sine, sotia sa si fratele sau (constand in cresterea cifrei de afaceri si a profitului societatii comerciale la care edilul detine calitatea de asociat, iar sotia sa si fratele sau detin calitatea de asociat si functia de administrator).
Prin urmare, Klingeis a incalcat dispozitiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit carora „primarii […] sunt obligati sa nu emita un act administrativ sau sa nu incheie un act juridic ori sa nu emita o dispozitie, in exercitarea functiei, care produce un folos material pentru sine, pentru sotul sau ori rudele sale de gradul I”.
Potrivit ANI, primarul a incalcat si dispozitiile art. 301, alin. (1) din Codul Penal al Romaniei, potrivit carora „fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, a indeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obtinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru sotul sau, pentru o ruda ori pentru un afin pana la gradul II inclusiv sau pentru o alta persoana cu care s-a aflat in raporturi comerciale ori de munca in ultimii 5 ani sau din partea careia a beneficiat ori beneficiaza de foloase de orice natura, se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica”, precum si dispozitiile art. 12, lit. b) din Legea nr. 78/2000, potrivit carora „sunt pedepsite cu inchisoarea de la 1 la 5 ani urmatoarele fapte, daca sunt savarsite in scopul obtinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite: folosirea, in orice mod, direct sau indirect, de informatii ce nu sunt destinate publicitatii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii”.
Astfel, Agentia Nationala de Integritate a sesizat Directia Nationala Anticoruptie in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea de catre Klingeis a infractiunii asimilate infractiunilor de coruptie, prevazuta de art. 12, lit. b) din Legea nr. 78/2000, precum si a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.
Klingeis a fost informata despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza si a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.