[INTERVIU] Marco Tempestini vorbeşte despre raliuri şi Simone

Marco Tempestini a acordat organizatorilor Raliului Sibiului 2016 un interviu, dupa incheierea primei etape a Campionatului Național de Raliuri, desfașurate de la Brașov, intre 25-27 Martie 2016. Iata cateva dintre intrebarile si raspunsurile din cadrul interviului.

 

Ești mandru de Simone și victoria lui? Locul 1 la prima etapa din Campionatul Național de Raliuri.

Orice tata este mandru de copilul lui și daca este cel mai bun și daca nu e cel mai bun, dar da, sunt mandru de el. Victoria lui Simone in campionatul romanesc, cu tot respectul fața de toți ceilalți competitori, victoria nu este ceva ce ne face particulari fericiți, adica nu mi se pare ca este consecventa. Ritmul lui, antrenamentele lui, kilometrii pe care ii face sunt de alta liga. Ii respect concurenții lui, dar trebuie sa-l felicitam pe Giri pentru ritmul pe care l-a avut la raliul lui de acasa. Clar Simone a fost incurcat pe intoarcerea de la Cheia cu probleme la mașina și acolo a pierdut zeci de secunde bune, dar oricum, Giri tot a fost foarte rapid și cu antrenamentele și experiența pe care o are. Inseamna ca a mers foarte bine și noi suntem mandri și fericiți ca a caștigat Simone. Cred ca reflectoarele pentru aceasta etapa ar trebui sa mearga mai mult pe Giri decat pe Simone. Repet, cu respect fața de ceilalți, sa caștige Simone e cam normal. Giri sa fie atat de aproape de Simone inseamna ca a avut o prestație foarte buna.

 

Ce amintiri te leaga de etapa de raliu de la Sibiu?

Sibiu pentru mine, la fel probabil ca și pentru ceilalți concurenți din campionatul Romaniei, este tot legat de macadam, raliul cel mai dur și mai incredibil in care se intampla de toate, și clar a fost un raliu care mi-a fost tot timpul drag. Versiunea de asfalt de anul trecut, in afara de mare tam-tam care s-a facut pe Transfagarașan, care este un drum interesant pe care e bine sa mergi cu mașini de coasta, mașini extreme, proba de raliu, nu mi-a placut in mod deosebit, este cam ușoara, multe ace in urcare, dar și in coborare. Mai frumos ar fi daca s-ar fi folosit drumul de legatura, pana la Transfagarașan, pana la cabine, acolo era un drum mult mai de raliu. Dar Sibiul are un farmec particular, cu piatra cubica in Piața Mare, Paltiniș noaptea. A fost foarte placut. Acum avem o noua echipa de organizatori, o sa vedem ce se va intampla și bineințeles ca parcul de service va fi tot in Piața Mare. Probabil ca SuperSpeciala va fi tot pe bulevard, acolo unde sibienii sunt obișnuiți sa vada spectacolul Redbull cu motociclete, așa ca noi nu vom construi ce construiesc ei pentru acest eveniment, dar va fi interesant. Paltiniș va fi noaptea și am ințeles ca vor fi probe noi foarte interesante. Suntem curioși și vom vedea cum va fi Sibiu. Este un oraș interesant și cu multe așteptari pe motorsport.

 

Sibiu este etapa comuna cu Bulgaria, este o premiera pentru noi. Ce parere ai de acest lucru?

Faptul ca vin bulgarii la noi, sa alerge, este foarte interesant și un pas mare inainte. Mi-ar placea sa fie un pas inainte mai puțin legat de relația stransa dintre Federație cu Federația din Bulgaria, pentru ca cea din Bulgaria este recunoscuta la FIA la fel de mult cum este și ACR și sunt foarte interesat sa inteleg cum au putut sa faca etape comune cand campionatul FRAS nu este recunoscut FIA. Probabil Sibiu este tot recunoscut ca raliu internațional pentru ca daca nu, nu ar fi așa, ar fi pentru Romania – Bulgaria. Pentru ca vom fi impreuna cu Bulgaria este foarte ok și ar fi super ca Norris, impreuna cu toata conducerea, sa reușeasca ce nu a reușit conducerea veche. Sa treaca peste orgolii, sa se puna la o masa cu ACR și, daca ACR nu mai are raliuri are insa putere la FIA, sa se gaseasca o soluție pentru ca CNR sa intre, cu adevarat, in inima motorsportului din Europa, pentru ca in acest moment nu este. Relația stransa cu bulgarii nu ne aduce in FIA, dar trebuie sa fie ințeles. Așa este foarte pozitiv ca vin bulgarii aici, dar ar fi foarte foarte frumos sa rezolvam problema și sa avem și noi putere sportiva din delegat și daca bulgarii ne promit ca ne vor baga la FIA, asta au promis și francezii cu Mazilu, acum fac bulgarii cu Mageanu. Din pacate, daca nu rezolvam problema cu ACR, asta va fi, din pacate.

 

Pe cine considera Simone adversar de luat in Romania? Ma refer, desigur, la campionatul din Romania.

Simone ii considera pe toți adversarii de luat in seama, și nu doar in Romania, nu subevaleuaza pe nimeni. Pentru el, cel mai important program de anul asta este Junior WRC și acolo lupta se va da intre el, slovacul Martin Koci, care anul trecut a fost la Arad, și Ole Christian Veiby, care anul trecut a terminat pe doi. Cei trei vor fi protagoniști in wrc și va fi o lupta foarte stransa intre ei. Ei sunt adversarii cei mai importanți din acest sezon, dar Simone a considerat intodeauna, toți adversarii lui cei mai importanți și nu considera niciodata ca pleaca de la o poziție in care el va caștiga. De multe ori aceasta abordare a lui il determina sa caștige aproape toate superspecialele, pentru ca el vrea sa fie sigur și sa-și demonstreze lui ce poate sa faca.

 

Ce lipsește Campionatului Național din Romania?

Cea mai mare lipsa in CNR este afiliera la FIA, adica sa fim recunoscuți la FIA, sa poata sa vina orice pilot strain, fara nicio problema, pentru ca in acest moment este clar, vin piloți, dar nu este pe fața, nu este corect, ar fi un mare pas inainte. Ar trebui investiți mai multi bani in CNR, niște sponsori puternici, insa asta este o problema in toata Europa, nu doar in Romania, mai mult decat atat, piloții din Romania sunt limitați financiar. Dar in acest moment noi, televiziunile și in presa din Romania promoveaza acest sport mai mult decat orice alta țara, deci suntem superiori, suntem mult peste tot ce e in lume. CNR este cea mai inalta expresie de motorsport din Romania fiindca doar acum au inceput sa apara circuit. In alta țara sunt sute de circuite. Ar fi frumos sa avem și Rally 2, cu mașini monomarca, cu mașini ieftine, sa fie ușor ca in Italia, Franța, unde sunt 150 mașini la start, unde sunt foarte mulți pasionați cu mașini mai mici. Acesta este viitorul.

 

Interviu realizat PR-ul Raliului Sibiului 2016, Roxana Ciuhulescu