Iohannis ii bate pe Ponta si Udrea. Pe Facebook

facebook iohannis
Klaus Iohannis a reusit saptamana trecuta sa obtina un usor avans atat in fata Elenei Udrea in ceea ce priveste numarul simpatizantilor, cat si in fata lui Victor Ponta la numarul de aprecieri pe care le-au primit mesajele postate pe Facebook, releva o analiza a Mediafax Research&Monitoring.

Victor Ponta continua sa conduca topul prezidentiabililor din punct de vedere al numarului de fani, la mare distanta de ceilalti candidati. De altfel, numarul total al sustinatorilor celor sase candidati a crescut cu 5% fata de saptamana precedenta ajungand sa acopere 16% din numarul romanilor care au cont pe Facebook. Cei 1.150.393 simpatizanti au oferit candidatilor la Presedintie 537.979 aprecieri, 22.363 comentarii si 37.055 distribuiri.
Din punct de vedere al continutului, participarea candidatilor la diverse evenimente a beneficiat de cea mai mare atentie, ocupand 20% din volumul mesajelor. Alte postari au vizat transmiterea de mesaje electorale – 17%, prezentarea ofertei politice – 15% si lansarea de atacuri la adresa adversarilor politici – 10%.
Klaus Iohannis a inregistrat aceste performante bune pe Facebook in saptamana 29 septembrie – 5 octombrie, desi a fost pe locul trei ca numar de postari. Astfel, pe primul loc este Monica Macovei, cu 71 de postari, urmata de Victor Ponta – 56, Klaus Iohannis – 43, Elena Udrea – 37, Calin Popescu Tariceanu – 19, Corneliu Vadim Tudor – 14.
Desi a avut 56 de postari, fata de 47 saptamana precedenta, eficienta lui Victor Ponta pe Facebook este in scadere pentru a doua saptamana la rand, strangand 183.609 like-uri, 8.630 comentarii si 10.927 share-uri. In saptamana 22 – 28 septembrie, Ponta a avut 222.740 like-uri, 12.819 comentarii si 12.749 share-uri.
Monica Macovei (71 de postari fata de 52 saptamana anterioara) a adunat 74.636 like-uri, 3.698 comentarii si 9.395 share-uri, fata de 53.984 like-uri, 3.394 comentarii si 7.662 share-uri, in saptamana 22 – 28 septembrie.
De fapt, eficienta lui Klaus Iohannis in saptamana 29 septembrie – 5 octombrie, cand, cu 43 de postari, a strans 196.917 like-uri, 5.778 comentarii si 10.604 share-uri, este relativ acceasi ca saptamana precedenta cand, cu 42 de postari, a avut 197.877 like-uri, 7.202 comentarii si 12.170 share-uri.
Pe locul patru la numar de postari, Elena Udrea a avut 76.506 like-uri, 3.854 comentarii si 4.772 share-uri, fiind ca performante usor peste Monica Macovei datorita numarului mai mare de fani.
Urmatorii doi candidati se situeaza la distanta, Calin Popescu Tariceanu avand 19 postari, 2.546 like-uri, 99 comentarii si 641 share-uri, iar Corneliu Vadim Tudor – 14 postari, 3.222 like-uri, 294 comentarii si 570 share-uri.
La numarul mediu de like-uri pe postare, topul este condus de Klaus Iohannis – 4.579, urmat de Victor Ponta – 3.279, Elena Udrea – 2.068, Monica Macovei – 1.051, Corneliu Vadim Tudor – 230 si Calin Popescu Tariceanu – 134.
Evolutia numarului de aprecieri pe postare fata de saptamana precedenta arata o crestere de 76% la Klaus Iohannis, el fiind urmat de Elena Udrea – 29%, Calin Popescu Tariceanu – 10%, Monica Macovei – 1% si scaderi la Victor Ponta, cu 31% si la Corneliu Vadim Tudor, cu 45%.
Media comentariilor pe postare este de 154 – Victor Ponta, 134 – Klaus Iohannis, 104 – Elena Udrea, 52 – Monica Macovei, 21 – Corneliu Vadim Tudor, 5 – Calin Popescu Tariceanu.
In ceea ce priveste analiza continutului, dintre cele 71 de mesaje ale Monicai Macovei 18 au fost apeluri de mobilizare a simpatizantilor, 17 postari au prezentat oferta politica si participarea la diferite evenimente electorale, iar 11 au abordat tema favorita a Monicai Macovei – justitia. Alte 4 postari au constituit atacuri la adresa adversarilor politici, 2 au fost raspunsuri la diferite atacuri si alte 2 prezentari ale realizarilor sale. Din punct de vedere al volumului, continutul postarilor Monicai Macovei a fost dominat de prezentarea programului electoral. Acesta a fost conceput sub forma unui decalog (“Decalog politic – Zece porunci pentru politicieni…”) si livrat sub forma de foileton. Cea mai apreciata postare de catre sustinatorii Monicai Macovei a fost o fotografie din copilaria acesteia. Postarea a strans 3.860 like-uri, 92 comentarii si 255 distribuiri.

Victor Ponta reuseste ca prin intermediul a 56 de mesaje postate pe Facebook sa acopere 12 teme de interes public. Dintre cele 56 de mesaje postate de Victor Ponta, 11 au reflectat aspecte legate de politica externa, 9 au vizat participarea la diferite evenimente, iar educatia si realizarile Guvernului au avut aceeasi pondere fiecare avand alocate, cate 7 postari. Alte 19 postari au acoperit restul domeniilor de interes: economie, social, aparare, sport si justitie. Desi toate mesajele au avut caracter electoral, numai 2 au prezentat explicit oferta politica si numai unul a fost un mesaj de moblizare a electoratului. La nivel de continut, comunicarea lui Ponta a fost marcata de preocuparile legate de politica externa si de crearea de evenimente care au atras atentia opiniei publice. In acest mod candidatul Victor Ponta reuseste sa realizeze un transfer de autoritate si simpatie derivate din actuala pozitie de premier. Cea mai apreciata postare lui V. Ponta din acesta saptamana a fost un mesaj de felicitare adresat Simonei Halep cu prilejul unei victorii inregistrate de aceasta la “China Open”. Acest mesaj i-a adus 7.388 de like-uri, 178 de comentarii si 238 de distribuiri.

Klaus Iohannis a postat in saptamana analizata 43 de mesaje: 17 apeluri de mobilizare a sustinatorilor, 9 imagini ale participarii la diverse evenimente si 8 referitoare la educatie. Alte 5 mesaje au abordat teme legate de politica externa, justitie, probleme sociale si unul a constituit o replica la un atac venit din partea adversarilor. Din punct de vedere al continutului mesajele lui Iohannis continua referirile directe sau indirecte la volumul sau autobiografic “Pas cu pas” si la sloganul de campanie “Romania lucrului bine facut”. In nicio postare a lui Iohannis nu a fost initiat un atac la adresa contracandidatilor. Cea mai apreciata postare a lui Klaus Iohanis este o fotografie a acestuia tip buletin, care a strans 15.865 like-uri, 519 comentarii si 114 distriburi.

Elena Udrea a postat in saptamana precedenta 37 de mesaje. In 10 dintre postari isi prezinta oferta politica, in alte 10 isi ataca adversarii politici si in 6 postari prezinta evenimentele la care a participat. Prezentarea realizarilor si mobilizarea electoratului au fiecare alocate cate 3 postari. Alte 5 postari sunt rezervate apararii la atacurile venite din partea adversarilor si diferitelor aspecte cotidiene. Doua sunt aspectele care se remarca in comunicarea Elenei Udrea din aceasta saptamana. Primul este numarul mare de atacuri la adresa adversarilor politici (27% din totalul mesajelor). Al doilea aspect este schimbarea de imagine. Observand ca imaginea tip “doamna de fier” nu i se potriveste Elena Udrea decide sa valorifice toate atributele feminitatii – renunta la breton, se imbraca in alb, lasa la vedere un amplu decolteu si poarta parul desfacut pe spate. La nivel verbal, schimbarea de imagine este intarita de frecventa ridicata a adjectivului “frumoasa”. Cuvantul “frumoasa” ocupa locul doi ca frecventa (12 aparitii), cel mai frecvent cuvant fiind Romania (16 aparitii). Postarea care i-a adus numarul cel mai mare de aprecieri (5.262 like-uri, 454 comentarii si 503 distribuiri) a fost o fotografie care ulterior a fost stearsa.

Dintre cele 19 postari de pe wall-ul lui Calin Popescu Tariceanu, 8 se refera la diferite evenimente la care acesta a participat, 2 sunt atacuri la adresa adversarilor si tot cate doua postari sunt dedicate economiei, educatiei si ofertei electorale. Replica la atacurile adversarilor, mobilizarea simpatizantilor si problematica sociala au avut fiecare alocate cate o postare. La nivel de mesaj, in aceasta saptamana se remarca faptul ca Tariceanu pune din ce in ce mai mult accent pe calitatea sa de candidat la Presedintie fara sa neglijeze in comunicare actuala sa postura de presedinte al Senatului. In saptamana analizata cea mai apreciata postare a lui Tariceanu este un banner electoral, care i-a adus 211 aprecieri 9 comentarii si 17 distribuiri.

In saptamana de referinta Corneliu Vadim Tudor a postat 14 mesaje, din care 7 dintre mesaje au fost atacuri la adresa adversarilor, 5 productii literare sau referiri culturale si numai cate unul a vizat oferta politica si mobilizarea simpatizantilor. Trecand de la lirica religioasa la simbolism si de la simbolism la pamflet, textele lui C.V. Tudor au un singur mesaj: eu sunt cel BUN si ma lupt cu RAUL. Deloc neobisnuit pentru autor, 50% din mesaje sunt pamflete prin care sunt atacati adversarii politici. Cel mai apreciat mesaj al lui Vadim Tudor a fost o postare referitoare la actorul Stefan Iordache, postare ce a fost recompensata cu 572 like-uri, 13 comentarii si 19 distribuiri.

Evolutia numarului de fani fata de saptamana anterioara arata cresteri la toti prezidentiabilii: Klaus Iohannis – 12,21%, Monica Macovei – 9,92%, Elena Udrea – 5,47%, Victor Ponta – 2,56%, Calin Popescu Tariceanu – 1,94%, Corneliu Vadim Tudor – 0,28%.
In ceea ce priveste asumarea mesajului de catre fani (procent share raportat la numarul de fani), cel mai bine sta Monica Macovei, 14,2% dintre dintre fani distribuind mesajele acesteia. Urmeaza in top Klaus Iohannis – 4,67%, Calin Popescu Tariceanu – 4,25%, Elena Udrea – 2,12%, Victor Ponta – 2,03%, Corneliu Vadim Tudor – 0,73%.
Evolutia numarului de fani arata o crestere puternica la Klaus Johannis, care o depaseste pe Elena Udrea, dar este la o distanta inca mare de Victor Ponta. Monica Macovei inregistreaza la randul sau o crestere a numarului fanilor, dar este in continuare departe de Elena Udrea si nu il depaseste nici in aceasta saptamana pe Vadim Tudor. In topul fanilor conduce Victor Ponta – 538.127, urmat de Klaus Iohannis – 226.895, Elena Udrea – 225.329, Corneliu Vadim Tudor – 77.953, Monica Macovei – 67.005, Calin Popescu Tariceanu – 15.084.
Astfel, dintr-un total de 1.150.393 fani in 5 octombrie ai celor sase candidati, Victor Ponta are 46,8%, Klaus Iohannis – 19,7%, Elena Udrea – 19,6%, Corneliu Vadim Tudor – 6,8%, Monica Macovei – 5,8%, Calin Popescu Tariceanu – 1,3%.

Sursa: Mediafax