SOCIAL

Ministrul Transporturilor: Pe autostrada Sibiu-Oraștie s-au cunoscut problemele de cand s-a stabilit traseul

Ministrul Transporturilor: Pe autostrada Sibiu-Oraștie s-au cunoscut problemele de cand s-a stabilit traseul

crapatura autostrada sibiu-orastie

Autoritatile guvernamentale cunosteau problemele cu care se confrunta tronsonul Autostrazii Sibiu-Orastie, inca din momentul realizarii studiului de fezabilitate, a declarat ministrul Transporturilor, Iulian Matache. Acesta a prezentat raportul tehnic preliminar realizat de catre experti tehnici independent, care semnaleaza ca, in anumite zone, degradarile de pe tronsonul trei al autostrazii Sibiu-Oraștie sunt cauzate de natura argiloasa și consistenta redusa a terenului, respectiv capacitatea portanta a terenului de fundare.

“Compania Nationala de Autostrazi și Drumuri Nationale din Romania s-a sesizat cu privire la defectele constatate și pentru cele majore a contractat servicii de realizare a unor expertize tehnice in baza carora se vor stabili cauzele degradarilor și care vor recomanda solutiile tehnice necesare a fi executate de catre antreprenor pentru remedierea degradarilor aparute. Raportul tehnic preliminar prezentat de catre expertii tehnici independenti prezinta urmatoarele cauze preliminare are degradarilor: zona 59+900, 59+950 se poate aprecia ca degradarile semnalate in aceasta zona, deși superficiale, sunt cauze de natura argiloasa și starea de consistenta redusa, respectiv capacitatea portanta a terenului de fundare. Antreprenorul are responsabilitate deplina pentru remedierea defectelor aparute in perioada de executie a lucrarilor cat și in perioada de garantie, de 4 ani. Astfel, lucrarile de remediere vor fi executate pe riscul și cheltuielile antreprenorului’, a explicat Matache.

Ministrul Transporturilor a mentionat ca problemele in constructia acestei autostrazi au aparut inca din 2011, cand a fost realizat studiul de fezabilitate, s-a stabilit traseul autostrazii și au inceput lucrarile de constructie.

‘Tronsonul trei al autostrazii Sibiu-Oraștie este inceput inca de pe vremea altei coalitii de guvernare. Problemele de care ne lovim azi in constructia acestei autostrazi și de care suntem facuti raspunzatori doar noi, actuala guvernare, iși au originea de fapt tocmai in perioada acelei guvernari, in 2011. Atunci s-a facut studiul de fezabilitate, atunci s-a stabilit traseul autostrazii, atunci au inceput lucrarile.

Este un proiect pe care l-am preluat și incercam sa gasim solutiile cele mai bune pentru finalizarea lui. Ne asumam riscurile pentru posibilele greșeli și incercam sa gasim solutiile cele mai bune pentru finalizarea lui, dar consideram ca in astfel de situatii toti cei implicati trebuie sa aiba taria sa-și recunoasca propriile greșeli. Este o chestiune de onoare și demnitate politica’, a spus Iulian Matache.

In data de 3 septembrie, CNADNR anunta inchiderea circulatiei rutiere pe Autostrada A1, Oraștie — Sibiu incepand din 7 septembrie, intre Nod rutier Saliște (km 270+020) — Nod rutier Cunta (km 292+455), in vederea remedierii degradarilor constatate la km 275+650 al autostrazii.

Potrivit companiei, lucrarile de remediere vor fi realizate de catre constructor pe propriul risc și pe cheltuiala acestuia in conditiile in care aceste defectiuni au fost determinate de executia necorespunzatoare a lucrarilor de catre antreprenor și nu de alunecarile de teren.

Sursa: Agerpres


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/esibian/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669