ECONOMIE

Modernizarea DJ 142E DIRLOS – HOGHILAG, importanta pentru dezvoltarea zonei de nord a judetului si pentru reducerea somajului!

Modernizarea DJ 142E DIRLOS – HOGHILAG, importanta pentru dezvoltarea zonei de nord a judetului si pentru reducerea somajului!

Modernizarea DJ 142E DIRLOS – HOGHILAG, importanta pentru dezvoltarea zonei de nord a judetului si pentru reducerea somajului!2

Contractul de executie pentru modernizarea drumului judetean 142E a fost semnat astazi de reprezentantii Consiliului Judetean Sibiu si cei ai constructorului.

Modernizarea acestui drum important pentru nordul judetului este finantata printr-un proiect european in cadrul Programului Operational Regional, a carui valoare totala este de 34 de milioane de lei. Uniunea Europeana va suporta aproximativ 85% din costul lucrarilor, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice finanteaza cu 13%, iar contributia Consiliului Judetean Sibiu este de 2%. Executia lucrarilor va fi asigurata de SC Drumserv SA din Targu Mures, declarata castigatoare in urma licitatiei electronice unde a oferit un pret de 18,6 milioane de lei, fara tva.

”Am pornit procedurile pentru modernizarea DJ 142E pentru ca urmarim dezvoltarea tuturor zonelor din judet, cu precadere a celor ramase mai in urma. Modernizarea acestui drum aflat in prezent in stare avansata de degradare, va contribui la cresterea sigurantei participantilor la trafic, asigurarea unui transport economic si eficient a materialelor de constructii in zona, a altor produse comerciale necesare, atragerea de noi investitori care sa faca posibila crearea de noi locuri de munca si, prin aceasta, reducerea considerabila a ratei somajului” declara Ioan Cindrea, presedintele Consiliului Judetean Sibiu.

Modernizarea drumului va fi realizata intre km 0+000 – 20+130, pe o lungime totala de 16,4 km si va duce la decongestionarea DN 14 prin devierea traficului vehiculelor cu tractiune animala si a autovehiculelor din sectorul agricol (atelaje, tractoare, remorci, combine agricole etc). In prezent, drumul este pietruit in afara localitatilor, cu latimea partii carosabile 4,00 – 5,50 m. Grosimea structurii rutiere este cuprinsa intre 7 – 30 cm, formata din balast in afara localitatilor. Ca urmare a traficului greu (transporturi de lemne, cereale, materiale de constructii, utilaje agricole), ciclului de inghet – dezghet si stagnarii apei, impietruirea a fost afectata, facand dificila utilizarea acestuia de catre autovehiculele care se deplaseaza intre localitati. Principala problema a drumului DJ 142 E a fost lipsa unui sistem rutier adecvat traficului prognozat si scurgerea necontrolata a apelor pluviale, ceea ce a generat efecte negative majore.

Predarea amplasamentului si emiterea ordinului de incepere a lucrarilor vor fi facute luni, 18 august 2014, termenul de executie este de 15 luni, iar termenul pentru finalizarea intregului proiect este decembrie 2015.

 


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/esibian/public_html/wp-includes/functions.php on line 4670