SOCIAL

Profesor german: Nu-i putem motiva pe toti studentii sa invete, indiferent de ce metode folosim

Profesor german: Nu-i putem motiva pe toti studentii sa invete, indiferent de ce metode folosim

dr. Markus Kollmannsberger la ulbs

Nu toti studentii pot fi motivati sa invete, indiferent de cat de moderne sunt metodele de predare ale profesorilor, sustine dr. Markus Kollmannsberger, profesor la Universitatea ”Ludwig-Maximilians” din Munchen.

Profesorul german le-a prezentat colegilor sibieni metode moderne de predare, in cadrul proiectului UNIVERSITARIA — scoala de didactica universitara si cercetare Stiintifica avansata’, POSDRU/ 157/ 1.3/ S/ 135590, care este organizat de Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu, in parteneriat cu Universitatea de Vest din Timisoara — Beneficiar, ASE Bucuresti, London Metropolitan University, UEFISCDI si Institutul de Stiintele Educatiei Bucuresti, dupa cum ne-a declarat prorector Livia Ilie, coordonatorul proiectului pentru ULBS.

”In momentul in care am gandit acest curs, ideea a fost ca nu exista doar simpli receptori si ca nu poti doar sa implementezi metode standard pentru predare si sa astepti automat rezultate. Fiecare curs este diferit, asa ca, eu nu am facut decat sa prezint cateva metode toretice de motivare a studentilor”, a explicat Markus Kollmannsberger. Acesta spune ca, indiferent daca vorbim de studentii din Munchen sau cei din Sibiu, un profesor nu ii poate motiva pe toti, pentru ca exista o parte care pur si simplu nu vor sa fie motivati.

”Uneori este dificil, pentru ca nu toti studentii sunt interesati de cursuri. Avem studenti care vin la facultate doar pentru ca nu au altceva de facut. Acestia sunt cei pe care nu-i poti motiva. Am discutat si cu colegii romani despre cum sa abordezi acest gen de studenti si, am ajuns la concluzia ca, probabil, nu putem sa-i motivam pe toti. Daca am incerca sa ii motivam pe cei care nu doresc acest lucru, noi ca profesori ne-am supra-incarca si probabil ca ne-am intalni intr-un centru de reabilitare peste cativa ani. Asa ca, trebuie sa acceptam faptul ca nu fiecare student poate fi motivat. Ceea ce dorim noi este sa reusim sa gasim metode pentru a motiva cat mai multi studenti”, este de parere prof. Kollmannsberger.