Regulament nou privind sapaturile. Cat costa metrul patrat daca strici o strada abia asfaltata, in Sibiu

Companiile si persoanele fizice care vor sparge strazile deja asfaltate si aflate in garantie vor fi obligate sa refaca intreaga portiune de drum si trotuar afectat, nu doar portinuea sapata, conform noului regulament aprobat de Consiliul Local Sibiu.

 Noi lucrari la retele si carosabil in mai multe zone din Sibiu!1

Noul regulament privind refacerea infrastructurii domeniului public si privat al municipiului Sibiu a fost aprobat de Consiliul Local Sibiu in sedinta din luna iunie si a intrat in vigoare. Un exemplar al acestuia va fi transmis societatilor detinatoare de retele de utilitati, dar si constructorilor cu care lucreaza municipalitatea.

“Prezentul document specifica mai clar procedurile pentru refacerea domeniului public, contine prevederi privind calitatea lucrarilor de refacere, dar si cu privire la executia cat mai rapida a acestora pentru a nu prelungi disconfortul cetatenilor. Regulamentul prevede atat amenzile, cat si sarcina Directiei Tehnice de a monitoriza lucrarile de refacere. Rezultatul pe care il estimam este un sistem mai ordonat de interventie in carosabil si trotuare, o refacere mai rapida si de mai buna calitate a domeniului public si astfel scaderea disconfortului locuitorilor”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

 Printre altele, documentul contine urmatoarele informatii:

  • Prevederi speciale privind interventiile la retele pe strazile proaspat reabilitate, aflate in garantie; in cazul acestora suprafata afectata se va reface integral de catre societatea care a intervenit la retele, pe toata latimea carosabilului si/sau trotuarului din portiunea afectata, nu doar santul respectiv
  • Monitorizarea de catre Primaria Sibiu a lucrarilor de refacere pentru a asigura respectarea tehnologiei de lucru
  • Presemnalizarea si semnalizarea acestor lucrari in conformitate cu legislatia in vigoare
  • Amenzile prevazute in cazul nerespectarii obligatiilor din acest regulament; acestea pot ajunge pana la 2.500 de lei, in functie de contraventia constatata
  • Tehnologia de refacere, adica specificatiile tehnice cu privire la calitatea materialelor si procedurile de asternere a straturilor de material

Prevederile regulamentului se aplica atat lucrarilor executate de constructorii angajati de societatile de retele utilitare, cat si in cazul celor executate de persoane fizice. In cazul lucrarilor efectuate de persoane fizice, regulamentul contine o prevedere pe care o scoatem in evidenta pentru a informa cetatenii cu privire la posibilitatile pe care le au de a plati lucrarile de refacere:

In cazul in care lucrarile al caror beneficiar este o persoana fizica afecteaza o suprafata mai mica de 40 mp, respectivul cetatean are doua posibilitati de a efectua refacerile

  • Fie incheie contract cu o firma specializata si il prezinta pentru emiterea avizului de sapatura
  • Fie plateste municipalitatii o taxa de refacere, Primaria urmand sa efectueze aceste refaceri. Taxa de refacere variaza in functie de tipul de carosabil: 13 lei/mp in cazul strazilor pavate cu piatra sparta, 80 lei/mp pentru refacerea carosabilului cu imbracaminti asfaltice si 156 de lei/mp in cazul refacerii carosabilului din piatra cubica sau pavele. Aceasta varianta permite Primariei Sibiu monitorizarea mai indeaproape a calitatii lucrarilor de refacere si tragerea la raspundere a constructorului in cazul executiei defectuoase a acestora.

 In cazul in care suprafata afectata de lucrari depaseste 40 mp, pentru obtinerea avizului de sapatura beneficiarul persoana fizica va prezenta un contract incheiat cu o firma specializata.