ACTUALITATE

Varianta la Sibiu-Pitesti care sa ocoleasca Valea Oltului. Mai scurt cu 80 km

Varianta la Sibiu-Pitesti care sa ocoleasca Valea Oltului. Mai scurt cu 80 km

Dn-7-D

Traficul de cosmar de pe Valea Oltuluiar putea avea o alternativa mai scurta, daca proiectul Companiei Nationate de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va duce la bun sfarsit proiectul de reabilitare a DN 7D.

Varianta de a ajunge de la Sibiu la Pitesti ar fi Caineni, Boisoara, Titesti, Perisani Curtea de Arges, Pitesti, cu 80 km mai scurta decat ruta traditional, prin Rm. Valcea.

Marea probelma cu acest drum este ca in prezent, desi figureaza ca Drum national, acesta este ultimul drum de pamant din Romania, si este considerat fantoma pentru ca, desi apare pe GPS, el in realitate este doar o ulita desfundata. Drumul Lovistei sau Drumul National 7D, a intrat in atentia CNADNR, la sfarsitul anului trecut reluandu-se studiile de fezabilitate.

De altfel, odata cu topirea zapezilor, mai multe echipe ale companiei care a castigat licitatia au inceput masuratorile in teren, oferind speranta inca o data atat localnicilor, cat si autoritatilor locale din comunele lovistene — Caineni, Boisoara, Titesti si Perisani — ca acest drum, cea mai scurta legatura a Vaii Oltului cu Pitestiul, prin Curtea de Arges, va cunoaste asfalt, nu doar sleauri de noroi, cratere, santuri formate de torenti.

Mai mult, reabilitarea DN7D, singurul drum national de pamant din Romania, este, pentru edilii din aceasta parte a judetului, singura sansa de dezvoltare a turismului, a investitiilor, a unitatilor de productie si a ramanerii acasa a tinerilor.

„Oricine vine aici, vede in stanga, munte, in dreapta, munte, cascade, izvoare, este un spectacol al naturii. Dar jos e dezastru, un drum de pamant, plin de gropi, un drum in care iti rupi masina si juri ca nu mai calci niciodata. Un drum fantoma, al nimanui. Vestea ca s-a reluat acum SF-ul este minune, este cea mai buna stire din ultimii 15 ani”, a declarat luni, pentru AGERPRES, Ion Nicolae, primarul din Caineni.

Catalin Danes, primarul din Titesti, spune ca DN7D a condamnat Tara Lovistei la saracie si uitare.

„Este cea mai frumoasa regiune a Valcii, regiunea cruciatilor, a romanilor, a celor mai cunoscute legende, este locul unde istoria musteste la tot pasul. Dar nimeni nu se incumeta sa vina aici, din cauza acestui drum forestier numit DN 7D. De aceea pleaca tinerii in alte parti. Vrem pensiuni? Pai cine sa investeasca in turism cand pe drumul Lovistei iti rupi masina. Sa speram ca ce se intampla acum pe acest drum, cu masuratorile, este de bun augur”, spune Danes.

Si primarul din Perisani, Ion Sandu, spune ca singura sansa a Tarii Lovistei este DN7D.

„Mii, zeci de mii de memorii, de adrese, soferi care au dat in judecata CNADNR-ul, procese, o intreaga nebunie, asta inseamna drumul de pamant al Romaniei secolului XXI. Fara acest drum, nimeni, repet, nimeni nu investeste aici, poate sa fie cel mai frumos munte din lumea asta. Cand iti rupi masinile aici, nu mai vrei sa mai calci o data. Clasa asta politica trebuia sa stie, de 26 de ani, ca, fara infrastructura, o zona, oricat ar fi de frumoasa, este condamnata la saracie”, a completat Ion Sandu.

Drumul National 7D este singurul drum de pamant din Romania, acesta asigurand legatura intre Caineni si Curtea de Arges, scurtand cu peste 80 de km drumul spre Pitesti, de la Sibiu, si fiind o varianta pentru Valea Oltului, mai ales in cazul producerii unor accidente sau deja, in cazul clasic, al caderilor de bolovani.

Acest drum insa nu este asfaltat decat pe 15% lungime si este practic impracticabil in sezonul ploios.

In prezent, potrivit CNADNR, se lucreaza la Revizuirea Documentatia de Avizare a Lucrarilor de Investitii (D.A.L.I) si Expertiza Tehnica a DN 7D, in urma unui contract in valoare de 140.851,58 lei, atribuit prin licitatie la sfarsitul anului 2015.

Sursa: Agerpres


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/esibian/public_html/wp-includes/functions.php on line 4979