Cea mai importanta lucrare de infrastructura rutiera din municipiul Sibiu, viaductul Mihail Kogalniceanu – Calea Surii Mici a fost inaugurata cu o luna mai repede decat era prevazut in contract. Perioada specificata pentru executia lucrarilor este de 22 de luni, termenul pentru finalizare fiind astfel aprilie 2016. Constructorul a incheiat insa lucrarile in doar 19 luni.
Urmatoarea investitie importanta, podul peste Cibin urmeaza sa fie gata, si ea, mai repede decat era prevazut initial. Noul pod de la Piata Cinin este aproape gata si va fi deschis oficial, cel mai probabil in una ianuarie a anului viitor.
Viaductul are o lungime de 401 metri si o latime de aproape 8 metri, circulatia desfasurandu-se pe cate o banda pentru fiecare sens. Pe fiecare parte au fost amenajate trotuare si piste pentru biciclete, iar pentru accesul pietonilor pe viaduct au fost create scari de acces pe partea dreapta (spre gara Turnisor). Pentru accesul biciclistilor si al persoanelor cu handicap locomotor au fost amenajate rampe. Proiectul a inclus si amenajarea iluminatul public, precum si instalarea unor panouri fonoabsorbante pentru a reduce zgomotul. Constructorul a legat strazile adiacente cu noua structura, creand 20 de spatii de parcare sub viaduct.
Pentru constructia acestui viaduct s-au folosit 6.000 m3 de beton, 2.100 de tone de asfalt si peste 450 de tone de armaturi metalice. Au fost utilizate doua macarale uriase (cu o capacitate de 250 de tone) pentru instalarea partilor metalice ale structurii care cantareste singura aproape 1.000 de tone. Cea mai dificila etapa a fost cea de forare pe sub liniile de cale ferata. Pe acest santier au lucrat aproape o suta de persoane, se arata intr-un comunicat al Primariei Sibiu.
“Viaductul asigura legatura mai rapida dintre oras si Zona Industriala Vest, o alternativa la soseaua Alba Iulia care, la orele de varf, se aglomereaza excesiv. Aproximativ 12.000 de angajati la unitatile de productie din zona industriala parcurg acest drum zilnic. Un alt beneficiu al acestui proiect este faptul ca viaductul deschide si conecteaza zona de nord-vest a municipiului, mai greu accesibila inainte din cauza liniilor de cale ferata. Dezvoltarea zonei Calea Surii Mici a primit astfel un impuls important”, Astrid Fodor, primarul interimar al municipiului Sibiu.
Proiectul de constructie a acestui viaduct a fost finantat din fonduri structurale, in cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbana al municipiului Sibiu. Valoarea totala a proiectului depus pentru finantare in cadrul Programului Operational Regional 2007 -2013, Axa Prioritara 1 „Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere”, Domeniul major de interventie 1.1 „Planuri integrate de dezvoltare urbana”, Sub-domeniul „Poli de dezvoltare urbana” a fost de 38,4 milioane lei.
In urma procedurii de achizitie organizate, contractul pentru executia lucrarilor a fost semnat in luna martie 2014 cu Asocierea SC Geiger Transilvania SRL – SC Constructii SA – SC Sinecon SRL – SC Wilhelm Geiger GmbH, subantreprenorii pentru anumite sectiuni de lucrari fiind SC Constructii Feroviare SA, SC Electro-Con Impex SRL si SC Standard Instalatii SRL. Valoarea acestui contract a fost de 28,2 milioane lei, adica aproximativ 6,4 milioane de Euro.
Garantia oferita de constructor pentru aceasta lucrare este de cinci ani.