ACTUALITATE

Wizz Air inaugureaza pe 14 iunie prima cursa Sibiu — Londra!

Wizz Air inaugureaza pe 14 iunie prima cursa Sibiu — Londra!

Wizz Air inaugureaza pe 14 iunie prima cursa Sibiu — Londra!1

Compania aeriana Wizz Air inaugureaza pe 14 iunie prima cursa Sibiu – Londra, acesta fiind inceputul unei povesti de succes a oficialitatilor locale.

Zborul SibiuLondra (Luton) va fi efectuat cu aeronave Airbus A320, cu 180 de locuri, durata calatoriei este de 2 ore si 10 minute, cu plecare din Sibiu la ora 22,20 in perioada de vara.

„In primul an de mandat, mi-am asumat patru curse noi la Sibiu. Wizz Air Sibiu — Londra (Anglia) este prima. Suntem in faza finala de analiza a dosarului pentru o noua cursa Wizz Air de la Sibiu la Dortmund (Germania). Luna aceasta se termina sigur discutiile. Ei au propus sa inceapa din noiembrie. Cand te uiti la Wizz Air, te uiti la niste povesti de succes, care au ridicat niste aeroporturi din Romania”, a declarat sambata, pentru AGERPRES, Marius Girdea, noul director al Aeroportului International din Sibiu.

Compania aeriana low-cost Wizz Air a transportat, in anul fiscal 2014, un numar de 13,9 milioane de pasageri, pana in anul 2013 totalul pasagerilor care au calatorit cu aceasta companie fiind de 69 milioane, conform datelor facute publice in luna mai de companie. Wizz Air opereaza o flota de 50 aeronave Airbus A320 de la 16 baze, pe 300 de rute care asigura legatura intre 96 de destinatii din 35 de tari. Compania a inregistrat, in Romania, in 2013, o crestere cu 15% a numarului de pasageri, la 3,2 milioane, de la 2,7 milioane anul trecut, potrivit vicepresedintelui executiv al companiei, John Stephenson.

Pasagerii romani pot ajunge la Londra cu Wizz Air si de la Cluj-Napoca. Atat de mare este interesul romanilor pentru a zbura ieftin la Londra, incat practic gasim curse spre Londra si de la Craiova, dar mai ales de la Bucuresti, chiar de la mai multi operatori. Londra este o destinatie care aduce incasari nu doar companiilor aeriene, ci si aeroporturilor din Romania, potrivit oficialilor Aeroportului International din Sibiu. Cat de profitabil e sa faci o cursa din Sibiu spre Londra? Atat de profitabil incat, Wizz Air a preferat sa inceapa de la Sibiu cu trei zboruri pe saptamana, desi intentiona doar cu doua. Mai mult, Wizz Air a preferat sa aiba trei frecvente pe SibiuLondra, desi primeste ajutor de stat doar pentru doua, a treia practic o fac lipsindu-se de aceasta sustinere financiara, conform conducerii Aeroportului International din Sibiu.

Spre Londra s-a mai putut zbura din Sibiu, timp de un an, in intervalul septembrie 2009 — noiembrie 2010, dar cu un alt operator. Reprezentantii aeroportului sibian, spun ca si atunci potentialul de trafic pe aceasta ruta, a fost bun.

„In ceea ce priveste potentialul de trafic, ruta Sibiu — Londra a mai fost operata timp de un singur sezon in perioada septembrie 2009-noiembrie.2010, atingand un factor de incarcare ridicat in primul an de functionare de 69 % (august 2010) si a inregistrat un trend ascendent constant in a doua jumatate a perioadei de functionare, cu un coeficient de incarcare mediu care nu a scazut sub 60%”, conform unor date AIS.

Marius Girdea vede un mare potential in cresterea numarului de pasageri la AIS, spre mai mai multe destinatii, nu doar spre Anglia. In concurenta acerba cu vecinii din Transilvania, aeroporturile din Cluj—Napoca si Targu-Mures, Sibiul lupta sa cucereasca o bucata tot mai mare dintr-o piata a romanilor care au abandonat sa circule in UE cu autocarul si prefera cursele low-cost. In aceasta lupta cu trei jucatori din Ardeal, Aeroportul International din Sibiu are tarife mai mari decat cele de la Targu-Mures si mai mici decat cele de la Cluj-Napoca. Aeroportul International de la Sibiu se poate lauda ca are cea mai lunga pista de decolare — aterizare, lunga de 2.630 metri si lata de 45 de metri.

In functie de orasele din afara cu care este legat, Aeroportul International din Sibiu se bazeaza ca poate atrage clienti care sa plece sau sa aterizeze aici, din zece judete: Sibiu, Mures, Alba, Hunedoara, Gorj, Valcea, Arges, Covasna, Harghita, Brasov. Aceste calcule se bazeaza pe ceea ce specialistii din domeniu numesc „catchment area” sau aria de deservire din jurul unui aeroport, care reprezinta numarul total al populatiei domiciliate la maximum 120 de minute de mers cu masina fata de aeroport. Cu alte cuvinte, AIS se bazeaza sa zboare spre restul Europei cat mai multi romani dintr-o populatie de peste 2,3 milioane, din zona.

Sursa: agerpres.ro


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/esibian/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669